28 Eylül 2009 Pazartesi

Bİ CAN Bİ CANI SEVSE ALEMİ SANCI TUTARMIŞ...



İçimdeki sesle uyandım bu sabah .
Naif bir müzik, büyüleyici durulukta bir ses...
Sancıyan kelimeler...Aşk diyordu uzun uzun...
Uzun uzun yıllardan sonra çıka gelmişti bu şarkı içimin koylarına güçlü bir dalgayla.
Bi can bi canı sevse alemi sancı tutarmış derler ya...
Unutmak diyordu...Umutlanamazsın diyordu...Yüreğin fena halde çırpınır kendi derdine,göze alsan olmaz, aşka gönül doymaz seven kalbi susturamazsın diyordu usulca...
Şairlere uğramalı dedim sonra...Gereksiz yazıların kapısını çaldım halimi tanımlar diye nasılsa ...
O da böylesi bir sabaha uyanmış
Kapak yaptım cümlesini buraya
"Bu sabah kendime yenik uyandım" diyordu gereksiz adam da.

4 yorum:

dertsiz_coban dedi ki...

AŞK / TEK HECE



Var mı beni içinizde tanıyan?
Yaşanmadan çözülmeyen sır benim!
Kalmasa da şöhretimi duymayan,
Kimliğimi tarif etmek zor benim.

*
Kimsesizim hısmım da yok hasmım da...
Görünmezim cismim de yok resmim de..
Dil üzmezim tek hece var ismimde,
Barınağım gönül denen yer benim.

*
Bülbül benim lisanımla ötüştü,
Bir gül için can evinden tutuştu,
Yüreğine toroslardan çığ düştü,
Yangınımı söndürmedi kar benim.

*
Niceler sultandı, kraldı, şahtı;
Benimle değişti talihi bahtı;
Yerle bir eyledim tâc ile tahtı;
Akıl almaz hünerlerim var benim.

*
Kamil iken cahil ettim alimi,
Vahşi iken yahşi ettim zalimi,
Yavuz iken zebun ettim Selim’i,
Her oyunu bozan gizli zor benim.

*
İlahimle Mevlana'yı döndürdüm,
Yunusumla öfkeleri dindirdim,
Günahımla çok ocaklar söndürdüm,
Mevla’danım; hayır benim, şer benim.

*
Sebep bazı Leyla, bazı Şirin'di;
Hatrım için yüce dağlar delindi;
Bilek gücüm Ferhat ile bilindi;
Kuvvet benim, kudret benim, şer benim,

*
Yeryüzünde ben ürettim veremi;
Lokman hekim bulamadı çaremi;
Aslı için kül eyledim Keremi;
İbrahimin atıldığı kor benim.
Benim adım AŞK!

*

Cemal Safi

(Başka söze ne hacet.............)

Unknown dedi ki...

evet sözün bittiği yer
ama bazen diliniz lal olur konuşmazsınız konuşamazsınız
ama kelimeler duymak istersiniz
sizi anlatan
çalınacak kapı yine şairlere çıkar
değil mi dertsiz çoban

Pabuc dedi ki...

@nahargelsin hoş bir yazı ve son söz muhteşemmiş...kendine yenik düşmek...hepimizin başına gelen durum..

dertsi_coban şiir çok hoşmuş..
Kamil iken cahil ettim alimi,
Vahşi iken yahşi ettim zalimi,
Yavuz iken zebun ettim Selim’i,
Her oyunu bozan gizli zor benim.
BU aşk başka bir aşk:) herşeyi aşan aşk...

Unknown dedi ki...

düştüğün yerden kalmasını da bilmek lazım:)) inşaallah tabi
yıkılmadım ayaktayım:))dbp.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin