20 Ocak 2010 Çarşamba

YAHŞİ BATI’ YI NASIL BİLİRSİNİZ? YA CEM YILMAZ'I?



YAHŞİ BATI’ YI NASIL BİLİRSİNİZ?
Dün akşam biraz gülme ihtiyacı hasıl olunca bizde bu işi erbabına havale edelim ve CEM YILMAZ’ ın yeni filmine gidelim dedik. Son seansa kılpayı yetiştik diye sevindik ANKAMALL’ e geldiğimizde. Film 21:55 te başlıyordu, 22:05 gibi gelince reklamlar bitiyor zannıyla hemen geçtik salona. Ama saat 22:30 olduğunda hala film başlamamış, çikolata fıstık reklamlarından gına gelmişti salona. Nihayet filme geçildiğinde saat 22:35 i gösteriyordu ve 40 dakika reklam seyretmiş sinirli bir avuç insan Cem Yılmaz’ a daha da fazla ihtiyaç duyuyordu. Film başladı, neredeyse yarım saat oldu ve salonda tek bir kahkaha yankılanmamıştı. Cmylmz yapımlarından sadece Arog’u izlemiştim sinemada ve salon yıkılıyordu gülmekten, benim de çıktığımda karnım ağrımıştı doğrusu.(oysa geçen tv de seyredince hiç gülmedim arog’a). Sabırla geçen ilk yarı, cmylmz’ ın yere bir şey düşürüp işin yoksa şimdi 10 dakika ara espirisiyle sonlanmasına rağmen ikinci yarıdan ümitliydim ben. Ama saat 01:00 i geçmişken salondan çıkarken koca bir hayal kırıklığı kucağımda bindim arabaya. Allah’tan hava güzeldi de gökyüzüne bakabildim birkaç dakika.


Film gerçekten set, kostüm, oyunculuk açısından iyiydi. Batı kasabaları çok güzeldi. Ciddi emek ve para verilerek yapılmıştı ancak senaryonun zayıflığı, espirilerin yetersizliği, küfürlerin fazlalığı ile film genel manada kötüydü.


Sinema yapmanın zorluğunu düşündüm film boyunca. Bunca iyi oyuncu, büyük paralar aylar süren emekler, hazırlanan kostümler, zamana uyarlamalar falan hiçbir şey yetmemişti filmin iyi olmasına. Cem Yılmaz gibi bir adam bile tıkanmıştı bu filmde. Filmin sonuna eklediği skeçlerde bir daha komedi filmi yok bu son demeyi de ihmal etmeyince umarım dehanı daha verimli olacağın filmlerde kullanırsın dedim içimden.


Eve gelince gecenin bir vakti yarım saat kapıda kalmamızla sonuçlanan gecede filmde neredeyse hiç gülmesem bile -5 derecede dışarıda kalınca sinirden bayağı güldüm doğrusu. Yani evden çıkma niyetimize cmylmz ile olmasak da vasıl olmuştuk)))


Hasılı kelam, gülmek için gidecekseniz paranızı ve zamanınızı boşa harcamayın. (Bu arada o kadar uzun reklam seyrettiren sinemayı kınıyorum, Ankamall’ da 40 dk reklam olduğunu herkese hatırlatıyorum)


Yok ben illa cmylmz naapmış bakıcağım diyorsanız işte size ilgili bilgiler ve medyaya yansıyan yorumlar.




YAHŞİ BATI:

Oyuncular :

Zafer Algöz, Mazlum Cimen, Cansu Dere, Demet Evgar, Istar Göksever, Ozan Guven, Graham Hoadly, Yilmaz Koksal, Muhittin Korkmaz, Tuncay Özinel, Mehmet Polat, Ugur Polat, Demet Tuncer, Süleyman Turan, Özkan Ugur, Tevfik Yapici, Cem Yilmaz

________________________________________

Konu :

Yahşi Batı'da, 1800'lü yılların sonunda iki Osmanlı'nın, dönemin padişahı tarafından gönderildikleri Amerika görevi sırasında başlarına gelen olaylar anlatılıyor. Aziz Bey, ile Lemi Bey, 19. yüzyılın sonlarında padişah tarafından görevlendirilerek Amerika’ya giderler. Yanlarına da hediye olarak verilmek üzere çok değerli bir elmas taş ve yüksek miktarda para vardır. İkili Amerika’ya varınca, gidecekleri menzil için bir posta arabasına binerler. Lemi Bey ile Aziz Bey bu yolculuk esnasında soyulurlar. Önce ellerinden elmas taş gider, sonra da paralarını kaptırırlar. İki Osmanlı, kaptırdıkları parayı tekrar toparlamak için ödül avcılığı yaparlar. Gördükleri ‘ Wanted ’ ilanlarını kendilerine uyarlayıp, sırasıyla aranan haydutların yerine geçer ve ödül avcılığıyla para kazanmaya çalışırlar. Biri haydut olur, diğeri onu yakalar ve başlarına her defasında bin bir olay gelir. Tam canlarından olacakken Aziz Bey aslında ödül avcısı olmadıklarını, Lemi Bey’in haydut olmadığını, ikisinin de Osmanlı olduğunu anlatmaya çalışır

İşte size medyadan yahşi batı yorumları:

http://www.medyaline.com/haber_detay.asp?haberID=7582

http://www.sinemalar.com/film/39625/Yahsi-Bati/

http://medya.webim.eu/?i=31132

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=940094&title=hangisi-daha-zararli-yahsi-bati-mi-aski-memnu-mu-yorumosman-iridag








8 yorum:

papuç dedi ki...

:)))))))))))) öyle bi anlatmışsın ki ''yok biz gitmeyelim '' dedim bile :)

Bide üşenmemiş yorumları bile vermişsin helal valla :) Eline Sağlık..Ben zaten türk filmi izlemiyorum ama izlmek isteyenler için çok çok güzel bi açıklayıcı yazı ..

SEvgiler...

Bora-MAN dedi ki...

Ben beğendim filmi.Arog la Gora yı birleştirsen bu akdar iyi etmez. 3 filmden en çok bunu beğendim. Küfür olmazs olmazsa olmazdır. Küfür karşı insanlar bu dünyadaki yapmacık insanlardır :)

bahar gelsin dedi ki...

sağol pabuç
artık ben de izlemesem diyorum her seferinde sonra sinemamız güçlensin diye gidiyorum:))

bahar gelsin dedi ki...

küfür benim hayatımda yer almıyor biliyor musun bora-man ne babamda ne kocamda duymadım erkek kardeşim yok tanıdğım hiçkimse de kullanmaz buna rağmen karşı değilim madem hayatta bu kadar yer alıyor sinemada da olsun birçok küfrü ben arogdan ve yahşi batıdan öğrendim:))
ama film cmylmz dan beklemediğim kadar basitti teknik çok iyiydi oyunculuğu da harika ama senaryo dha espirili olabilirdi cmylmz dan daha iyilerini görürürz umarım

mehmetadin dedi ki...

http://askikubra.blogspot.com/2010/01/gun-isg-odulum.html

Handan abla sana layık değil ama olsun :) İlerde reklamcı olursam gerçeğini veririm inşşşşşşşşş :)

bahar gelsin dedi ki...

sağol mehmet al gülüm ver gülüm oldu biraz dilerim gerçek bir ödül verirsin bana benyazarım sen de reklamını yaparsın inşaaalh kitabımı:))

gereksiz adam dedi ki...

gora, arog, her şey güzel olacak (mıydı?), yahşi batı v.s. hiç çekmedi beni, zaten gora' yı zorla izledim ama kalanları izlemek dahi gelmedi içimden. Cem yılmaz sadece sahne gösterilerinde başarılıydı, şimdi o konuda nasıl onu da bilmiyorum. tv programlarından gördüğüm kadarıyla o konuda da kötüye gidiyor ya neyse...

bahar gelsin dedi ki...

insan tükeniyor zamanla gereksiz adam sürekli espiri yapmak zor...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin