3 Mart 2010 Çarşamba

İSKENDER PALA HUKUK VE HAYAT DERNEĞİ'NİN KONUĞUYDU!



İSKENDER PALA HUKUK VE HAYAT DERNEĞİ'NİN KONUĞUYDU!

Bugün Hukuk ve Hayat  Derneği'nin davetlisi olarak söyleşiye gelen İskender Pala'nın genel merkezdeki programına katıldım.Oldukça hoşsohbet bir Edebiyat Hoca'sı olan yazar KADILAR KİTABI isimli eseri ile giriş yaptığı konuşmasında hukuk, hüküm, hikmet, hekim, hakim gibi kavramları idraklerimize sundu. Hukuk'un zulmün önüne geçmesi ve toplumların devamı için öneminden bahsettiği konuşmada hukuk uygulayıcılarına yol gösterici tavsiyelerde de buldu.

Tabi konuşan İSKENDER PALA olunca söz dönüp dolaşıp AŞK' a geldi. Aşkın ucuzladığından, iletişim imkanlarının gelişmesiyle kavramın içinin boşaltıldığından bahsetti. Anlatığı hikayelerden birisi de şöyleydi:  

"Leyla’ya sormuşlardı hani bir gün, “Sen mi Kays’ı daha çok sevdin; yoksa o mu seni?” diye.
“Elbette ben onu daha çok sevdim!” demişti Leyla, Kays adını duyar duymaz gözünden yaşlar boşanarak, “Elbette ben onu daha çok sevdim!”

“Nedir delilin, nasıl ispat edersin onu daha çok sevdiğini, üstelik o senin için çılgınlığa varmış, aklını yitirmiş mecnun olmuşken?”

O vakit Leyla ağlayarak: “Dostlar!..” demişti, “sırdır ki gizli gerektir, sevgilinin adını dile düşürmek hakikatte ayıptır. Kays bir dağ delisi gibi davrandı, gitti sahralarda çöllerde aşkımız ona buna anlattı, ben kimseciklerle paylaşmadım onun sevgisini, içimde büyüttüm, büyüttüm, büyüttüm… Budur ki benim onu daha çok sevdiğime delildir.”

- Mecnun kime anlattı ki aşkını ?

- Kurtlara, kuşlara, dilşeker’im, yalnızca ağzı var dili yok kurtlara kuşlara. Buna rağmen sırlarına halel geldi, sevdaları dillere düştü, şiirlere nakış oldu.

Sevgi dediğin, aşk dediğin mahremdir, dile getirmek mahremine halel getirmektir…

İskender Pala
Aşkname"


AŞK, "BELA"SINI KAYBETTİ  diyen PALA, aşkın bir sır olduğunu, sırrın paylaşılmamasını gerektiğini  söyledi.
Şarkılar da bunu söyler ya; GİZLİ AŞK BU SÖYLEYEMEM KİMSEYE...



"100 Temel Eser" diye şimdilerde okullarda okutulan tüm kitapları her insanın mutlaka okuması gerektiğini ifade eden Pala, hukukçuların da özellikle felsefe ve tarih okumaları yapması konusunda tavsiyelerde bulundu. Yazarın söyledikleri arasında en ilginci ise sözlük okuması yapmak gereğiydi. Bildiğimizi sandığımız bir çok kelimeye tam olarak vakıf olmadığımızı bu uygulama sonrasında anlayabileceğimizi belirten yazar bize keyifli bir saat hediye etti.

Şahsım adına sayın yazara teşekkürlerimi sunarken bu etkinliğin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese dernek başkanı Av.Erdem Gençay nezdinde tebriklerimi iletiyorum. Özellikle hiç yerine oturamayan Av.Yiğit Kaçar ve Tahir Açıkgöz'e emekleri için teşekkürler.

Son olarak etkinlik konusunda beni haberdar eden Av.Ahmet Yazıcı'ya şükranla...
Av.Handan Güler


2 yorum:

pembedeniz dedi ki...

Söyleşiye katılmış kadar bahtiyar hissettim yazdıklarını okuyunca. Ufuk oldu paylaşımın. Çok teşekkür ederim. Şad ettin beni...

Unknown dedi ki...

rica ederim pembe deniz
sizlerin istanbulda sık sık bu tarz söyleşilere katılma imkanınız var çünkü istanbul Allah'ın el Cami ismine mazharmış yani cem edeyen toplayan herşeyin güzelliğin ve tabi zıdlarının da en iyilerini kendinde toplamış
bizim ise buralara böyle güzellikler pek uğramadığından söz uçar yazı kalır prensibi gereği bir kaç not alayım dedim
asıl yorum yazma zahmetin için ben teşekkür ederim
karanlığa bağırmadığını hatırlatıyor yorumlar insana tekrar teşekkürler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin